حروف صدادار و كاربرد آنها
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت گروه آموزشی متوسطه دوره ی دوم زبان انگلیسی استان بوشهر . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید
پیغام مدیر :
حروف صدادار و كاربرد آنها
نوشته شده در پنج شنبه 1 آبان 1393
بازدید : 237
نویسنده : محمد جواد شیخیانی

در زبان انگليسي، مثل هر زبان ديگري، براي ادا كردن واژه ها و واجك ها، نياز به يك چند تا حرف صدا دار مي باشد. براي فهم ساده اين موضوع، به صداي اَ  ا‍ِ  اُ  در ادا كردن كلمات در زبان فارسي دقت نماييد. اگر اين سه حركت در زبان فارسي و عربي  توسط گوينده كلمه، در جاهاي خود و به درستي ادا نشوند، واژه ها خنده دار و تا حدودي نا مفهوم به نظر مي آيند. وظيفه اين ادا كردن واژه ها و اصوات در زبان انگليسي، به عهده پنج حرف a, e,i,o,u مي باشد كه بر سر كلمات و جاهاي خاص خود قرار ميگيرند تا كلمه به درستي ادا و قابل فهم گردد. به اين پنج حرف در زبان انگليسي، حروف صدادار يا اصطلاحا Vowel sounds ميگويند. براي مثال، نام يا نام خانوادگي خود را بدون حروف صدادار بنويسيد: آيا قابل ادا كردن هستند؟

دو حرف i و در زبان انگليسي، هم حرف هستند و هم به نوعي تك كلمه چون به تنهايي هم معني ميدهند: I كه به معناي "من" و A كه حرف تعريف هم هست و به معناي "يك" و "يكي" مي باشد.

سه حرف h وw و y هم نيمه صدادار و يا اصطلاحا  Semi Vowel sounds هستند و از همين رو است كه برخي مواقع براي كلماتي مانند hour و honest و honor ، از حرف تعريف an استفاده ميشود.

بقيه حروف نيز بي صدا يا اصطلاحا Consonant ناميده ميشوند؛ مثل، b,t,k و غيره .

براي توضيح مكمل به گفته هاي فوق، ميتوان اينگونه اضافه كرد كه در آواشناسي يا Phonetics ، حروف صدا دار به حروفي گفته ميشود كه دهان (لب ها) در اداي آنها، باز ميشود و زبان به بالاي دهان يا دندان ها تماس پيدا نمي كند.

حروف بي صدا هم در آواشناسي به حروفي گفته ميشود كه به هنگام ادا شدن، هواي بازدم را به طور كامل يا تا حدودي به هنگام خروج از دهان و لبها، متوقف 
مي سازند.

به علاوه ي موارد فوق، حروف ديگري در علم آوا شناسي مورد بررسي قرار ميگيرد كه به حروف دو صدايي يا اصطلاحاDiphthong  معروف هستند. اين حروف، تركيبي از دو حرف صدا دار(vowel letters) يا دو صوت صدادار(Vowel sounds ) مي باشد؛ براي نمونه، صداي /aI/ (آي) در تلفظ كلمه اي چون pipe يا دو حرف صدادارouدر كلمه اي چونdoubt .

براي راحتي و سهولت در استفاده از واژه ها در هر فرهنگ لغت(dictionary )، از علايم آوايي يا Phonetic Symbolsاستفاده مي شود و معمولا در بخش ضمايم آن فرهنگ لغت قرار دارد و بهترين راهنما جهت استفاده و تلفظ(pronunciation ) كلمات خواهد بود



:: برچسب‌ها: آموزش زبان انگلیسی , کمک آموزشی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: